Пост N: 16365
Info: Норма - трезвость жизни.
Зарегистрирован: 17.05.05
Откуда: Москва-Видное
Рейтинг:
127
Награды:
Отправлено: 18.02.09 17:50. Заголовок: Размышления о новом альбоме - 6
цитата:
Вилле: "Обычно нас мотивирует мысль о том, что данный альбом будет нашим последним. Screamworks изначально задумывался как рок-альбом с налетом стиля 80-х - и с прямолинейными куплетами, которым так и хочется подпевать. Этот альбом должен был быть чем-то большим, чем сборник мрачных и грустных песен - мы не хотели записывать сиквел к ВД. Когда я только начинал писать песни, гитары сами уходили в сторону рок-н-ролла и металла. Возможно, вдохновением в этот раз стали Rage against the Machine и the Stone Temple Pilots - но свою роль сыграли также и классические металлические группы, как Megadeath и Type O Negative. "
Пост N: 443
Info: Longing to heal your wounds and veil your scars... and be your remedy... forever... in my heart...
Зарегистрирован: 17.04.08
Откуда: Тула
Рейтинг:
57
просто меня раздражают рассуждения типа "да, Винус Дум был качественным альбомом, но Лав Металл всё равно самый качественный альбом Хим, там всё так идеально записано, гитары, вокал, согласитесь, так что, я считаю, это лучший альбом Хим". как будто, кроме "качества", в хорошей музыке ничего не должно быть и тот же Лав Метал ничем не хорош кроме качества
действительно! самое интересное, что можно встретить абсолютно разные мнения о "единственно правильном, качественном, идеальном альбоме HIM", называют и GL vol.666, и RR, и Love Metal, и каждый утверждает так, будто его мнение - это прописная истина.
Отправлено: 07.02.10 19:19. Заголовок: Aalisat пишет: не з..
Aalisat пишет:
цитата:
не знаю на что смотреть
AntiPoisonGirl пишет:
цитата:
GL vol.666, и RR,
вот кстати я например не смотрю, как там сведён альбом, но меня так смешит всегда Валовское произношение на ранних альбомах, типа Ффоу оупен ёр армФф Тоже ведь критерий кач-ва по сути
Отправлено: 07.02.10 19:19. Заголовок: Кстати, ложечка так ..
Кстати, ложечка, так сказать, дегтя, вот пост с одного форума, где чувак на английском ругает альбом именно по музыке, те, кто имеют музыкальное образование, могли бы высказать мнение относительно его пассажей:
Ok, here we go in detail. By detail I don't mean an amateurish track-by-track review because I find that method quite simplistic for the "review" of an album.
First and quite obvious thing: the production. Many (and by this I mean MANY) details in Squire's work kill and ruin some of the best ideas in the album. The very beginning of "In Venere Veritas" is the perfect example. The radio-friendly effect is completely useless and affects the whole appreciation of one of the best tracks in 'Screamworks...'.
Second (also indirectly concerning the production) and we'll probably be a complaint of almost anybody who doesn't like the album: the abuse in electronic sounds and synth effects. This is mostly prejudicial when the guitars are put down comparing to the synths... Like in the past with 'Deep Shadows And Brilliant Highlights' keyboards over guitars produces... well, here it produces "Scared To Death"...
Actually, I need to say it straightforward: there's too much keyboards. Of course that being mostly filled with happy melodies and random effects that go nowhere instead of being gloom and melancholic, doesn't help at all. Everybody that follows the band remembers how memorable HIM keyboards were in the past... but it was when they sounded like a piano and not like some plastic incursions in modern Pop. The more audible and clear synth-influences were the band's point and well, it failed... Maybe if they would listen "Too Happy To Be Alive" a few times it could actually work. And the problem isn't strictly the Pop influences. For example, "In The Arms Of Rain" is quite Alternative and the electronic effects are just too much... This abuse not only blurs the band's identity but it becomes just a bad idea when some of the songs have its best parts underline by these annoying and random effects. A pretty decent song most of the time (with some of the best riffs in the album) is almost thrown apart by some "beatbox" moments near its end.
Furthermore, the predictability of the tracks is really frustrating. It's perhaps the band's album where the feeling of knowledge of the album is bigger... Well, this is not so good since everything is explored so fast and easy. Of course a monster like 'Venus Doom' is not HIM's standard but the deepness in the past was far bigger... and when that lacks something just overwhelms that "problem": great songs.
Which brings me to my next point: there is a huge lack of memorable moments. What "saves" (not totally, though) 'Deep Shadows And Brilliant Highlights' is the tremendous "Love You Like I Do", the catchy "Lose You Tonight" or one of the best Pop songs by HIM, "Heartache Every Moment". Here, those moments are almost absent. Like I said, it's easy to predict what's coming (and worse: how it's coming) but also because everything is standardised (same type of riffs, vocal variations similar in each part of the songs and the keyboard effects in the beginning, chorus and then in the closing parts) there is no great break, no moment of genius. A song which is somewhat out of this is "Acoustic Funeral (For Love In Limbo)" that being far from the great ballads of the band stands out precisely because overcomes the structure that every single songs has... and it doesn't work. It's true that 'Venus Doom' aside, HIM was never outside the typical Rock structures (few exceptions here) but they never made an album all under 4m either. "Disarm Me (With Your Loneliness)" is the only one above it (and barely). I think this is factor to keep in mind...
I've talked about this before, but I must repeat: there's always some detail that ruins the song and doesn't allow the songs to fulfil their full potential. "Like St. Valentine" has almost everything to be one of the best songs of HIM in years and then that somewhat bogus chorus draws the music a bit down. And I mentioned this one, as I could mention several that have good ideas, great riffs, Valo's voice at its very 'Love Metal'-style best and all of a sudden is a mellow chorus, random electronic effects or a will just to oversimplify that blows the greatness of the song away...
Valo's voice has a inconstant performance. If some of the more screamed moments are a direct hint to 'Love Metal' and give the music a new perspective and a fresh sound which is very good; some of the high notes are totally inappropriate and mixed with some annoying synths... well, it just ain't pretty to listen. Also, no low vocals (the vest work by Ville is in this type of vocalizations) but the melodic warm voice still saves some songs from (and I'm very sad to say this) mediocrity. Unfortunately even the lyrics are a bit too simplistic and even when they are not the metaphors and images used are not as great as in the recent past. It's a big drawback since this aspect of HIM's music was one of those which I never thought would get worse... There are great lines like in 'Venus Doom', but also some things that don't really go nowhere and are to common. Oversimplification once again is the keyword.
You can forget about bass and drums too... It's a shame to see a member like Mige underused this way. I remember the surprising highly versatile work in 'Venus Doom' or the simple but beautiful lines under the guitar which drove 'Razorblade Romance' to its absolute peak and then I listen to this... Maybe "Like St. Valentine" aside and some other moments (very very few) the bass never stands out and is even hard to hear outside the "wall of sound" which creates with the guitar. The drums do its part when it's requested but Gas is much more than a usual Pop/Rock drummer... The guitar is not that neglected but some of the good riffs are ruined by the disaster options already mentioned and besides, many of the guitar work tends to repeat itself... I still think (even after three albums... or even four if you count 'Love Metal') the distortion that defined HIM's "early" sound is hugely missed, specially to make the songs a less poppy. If not that, at least the dirty and almost Stoner distortion of the last work... Not being totally aside, Linde's work is far more modest than in the past... too much for the band's own identity.
It's disappointing, I must say. The second album from the band where the first reaction is not that good after 'DS&BH'. This time I think it's worse since there are no memorable moments. In an appreciation more detached from what the band has done, it's just a decent album... If I get completely out of the bands universe it's a bit better but this doesn't matter since it's an impossible abstraction. HIM's greatness suffered a downgrade for the reasons mentioned and the irritating moments hurt 'Screamworks...' even more.
Just to give this initial appreciation a final and perhaps different tone I want to talk about "The Foreboding Sense Of Impending Happiness". Obviously I don't want this kind of sound for HIM... but it's a really surprising track! It's a difference, a ray of "light". Never thought HIM would do a track like this and although it's not what I except from the band (I would be hugely disappointed If they went this path exclusively) it's a nice experimental moment. Here, the electronic experimentation is direct and works... mainly because it's nor ruining what HIM traditionally does very well. Maybe few people will understand and like this last track but in my opinion they achieve more with this track than with electronic stuff all over the place and that hurts the final product of lot of songs. The problem is not the change but what this change represented when was mixed with what HIM's all about.
Пост N: 4537
Зарегистрирован: 14.07.06
Откуда: Россия, Новосибирск
Рейтинг:
127
Отправлено: 07.02.10 19:22. Заголовок: Раньше Хим слушало к..
Раньше Хим слушало куча, сотни псевдо-готок лет 14, которые ходили по кладбищам, фотались на фоне могил и считали что их аморальное поведение это нормально. Это были как раз времена Love metal, да и Вилле давал повода, как все помним HIM был мрачным. Даже клипы, Фюнерал, Сакрамент. А тот образ Валло, черное пальто и шапка, до сих пор у всех эталон стиля группы. Ну дак вот веду к тому, что группа стала играть нечто другое, готика стала отходить на второй план, появились черты альтернативы и тд. Вообщем основные аргументы что вижу повсюду, почему Love Metal был лучшим, именно то что привел выше. Группа просто в то время была прямо ТруЪ-готик-метал
Группа просто в то время была прямо ТруЪ-готик-метал
По мне группа никогда не играла готик-метал =) Это скорее недостаток музыкального кругозора многих слушателей, есть классические группы этого направления и с HIM там мало общего.
Пост N: 444
Info: Longing to heal your wounds and veil your scars... and be your remedy... forever... in my heart...
Зарегистрирован: 17.04.08
Откуда: Тула
Рейтинг:
57
Фото:
Отправлено: 07.02.10 19:42. Заголовок: Aalisat пишет: те, ..
Aalisat пишет:
цитата:
те, кто имеют музыкальное образование, могли бы высказать мнение относительно его пассажей
Прочитала. Я, к сожалению, не имею музыкального образования, но тем не менее музыка - не математика. Песню, конечно, можно разобрать по косточкам, но если ты на клеточном уровне чувствуешь те эмоции, которые туда вложены, погрешности в этом уравнении не имеют никакого значения, лично для меня, естественно.
Прочитала. Я, к сожалению, не имею музыкального образования, но тем не менее музыка - не математика. Песню, конечно, можно разобрать по косточкам, но если ты на клеточном уровне чувствуешь те эмоции, которые туда вложены, погрешности в этом уравнении не имеют никакого значения, лично для меня, естественно.
Я с тобой согласен, но чисто в порядке поделиться, могу рассказать, что теория музыки очень сильно завязана с математикой, в средневековье "гармоника" проходилась в универах в составе квадриума (арифметика, геометрия, гармоника, астрономия). Кроме того, до сих пор как делят в литературе между Толстым и Достоевским по манере и психологии, делят между Моцартом и Бетховеном. Первый писал с лету, второй долго, тщательно, практически с помощью математики (в теории музыки) создавал свои творения, и оба круты. В Греции были такие заморочки, какие-то лады считались тру, а какие безвукусием. А все это идет от специфики восприятия интервалов нашими ушами, чисто физически, там есть конкретные оношения. Все это к тому, что музыку (как ты и сказала) нельзя сводить к математике, но оценивать с точки зрения "технической" тоже вполне можно, как и указывать на решения странные с точки зрения теории музыки, только вот ругатели редко обладают соответствующими для этого навыками.
Все даты в формате GMT
3 час. Хитов сегодня: 3
Права: смайлы да, картинки да, шрифты да, голосования нет
аватары да, автозамена ссылок вкл, премодерация вкл, правка нет